Totalul afișărilor de pagină

marți, 3 mai 2011

O zi de mai, ca oricare altă zi de mai

L-am întâlnit pe Barabas. Nu e tâlhar, cum vorbeşte lumea. E fierar betonist. Actualmente, liber de contract. Se închină invers. O fi levogir.

Avea un ac de siguranţă, prins de pulover, în dreptul inimii.

Pielea feţei era mai negricioasă. Probabil de la soare. Îi lipseau trei dinţi. Din faţă.

Avea şi un mini-aparat radio. Părea să ştie să-l repare, la o adică.

A mâncat nişte corcoduşe, a băut şi două guri de vin. Roşu. A sughiţat. "Mă pomeneşte mama, sigur", a zis. M-a rugat să gust din vin. I-am dat o ţigară.

M-a întrebat de ce sunt cam tristă. M-a rugat să fiu mai voioasă.

Mi-a arătat buletinul. Era expirat din 2009, de pe 19 februarie.
Se născuse în 1969. Octombrie, 28. Dintr-o mamă şi un tată, scria clar în buletin. Pe undeva pe lângă Sighişoara. Judeţul Mureş.

A mai zis că recunoaşte că e cam ţigan. Nu m-a interesat acest aspect.

M-a mângâiat pe cap de două ori. Am dat să mă feresc. Nu m-am ferit, până la urmă.

P.S. Dacă-mi plăcea vinul, mai serveam. Dar nu prea mi-a plăcut, în acel moment. I-am zis că am o doză de bere în rucsac. Ceea ce era adevărat. Am găsit-o de 1 mai, pe bordura de la marginea lacului. Era nedesfăcută. Am luat-o, că am zis că mi-a făcut-o Dumnezeu cadou de 1 mai.
Am băut-o azi, în parcul de joacă, în care mergeam cu copiii când erau mici.

Parcul de joacă era gol.

Îl populau o privighetoare, un graur şi o cioară.
...Aaa, şi-un pescăruş, dar ăsta doar a inspectat zona.

Mai târziu, au venit trei copii.

Pe urmă, a început să plouă.

P.P.S. Tot nu sunt sigură că nu m-am întâlnit chiar cu Sfântul Petru. Că numele de botez era Petru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu